Pan-Optika Kft.

Menu
HU DE EN

Essilor

Legfőbb partnerünk az Essilor International

Az Essilor International világelső az optikai lencsék tervezése, gyártása és forgalmazása területén. Ezen kívül az Essilor ma a világ optikai piacának leginnovatívabb szereplője, melyet számos tény és adat is igazol.

  • Az Essilor forgalmának 5%-át költi Kutatás-Fejlesztésre. Ez nagyjából 150 millió Euró évente. Érdekesség, hogy ez körülbelül 15-szöröse a szemüveglencse piac második legnagyobb szereplője által Kutatás-Fejlesztésre fordított összegnek. Ezzel az Essilor az elmúlt 10 évben többet költött Kutatás-Fejlesztésre, mint a vezető versenytársak együttvéve.
  • Az Essilor rendelkezik ma a legtöbb bejegyzett szabadalommal és technológiai újítással. Az Essilor nevéhez fűződik a legtöbb lencsefejlesztés az elmúlt fél évszázadban mind a multifokális (progresszív), mind a műanyag lencsék területén.
  • Az Essilor az optikusok által használt gépek és berendezések piacán is vezető gyártó.
  • Több mint 500 kutató dolgozik az Essilornak világszerte.
  • Az Essilor az első szemüveglencse-gyártó, amely külső jóváhagyással rendelkezik a viselési teszt protokolljait illetően. Minden márkázott Essilor lencsét (Varilux, Xperio, Airwear, Crizal, Optifog)forgalomba helyezés előtt több héten keresztül tesztelnek valódi szemüvegviselők, valós körülmények között. Amikor Essilor lencséket javasolnak Önnek, ne feledje, hogy olyan terméket ajánlanak, melyeket maguk a szemüvegviselők teszteltek és javasoltak.
  • Az Forbes Magazine, Amerika vezető pénzügyi magazinja. Ők teszik közzé a világ 100 leginnovatívabb vállalatának rangsorát is. Az optikai lencsegyártó cégek közül, 2011-ben a világon elsőként az Essilor felkerült erre a listára, méghozzá az előkelő 25. helyre. Ezzel olyan vállalatokat utasított maga mögé, mint a Pepsi Cola, A L’Oreal, vagy a Microsoft.
  • Live Optics: az Essilor egyedülálló fejlesztési protokolja

    1. Az emberi látás elemzése: A szemüveget viselő egyének fiziológiás és biometrikus adatainak összegyűjtése.
    2. Az adatok feldolgozása és elemzése: Az összegyűjtött információk feldolgozása és a lencse felületkialakításának meghatározása 3D Wavefront technológia segítségével.
    3. A prototípus elkészítése: Digitális felületkialakítással megalkotott tesztlencsék készítése háromdimenziós kontrollmérések alkalmazásával.
    4. Tesztelés és értékelés: Viselői tesztek lefolytatása és a teszteredmények értékelése.
    5. Ha a teszteredmények azt mutatják, hogy változtatásra, további fejlesztésre van szükség, az egész folyamat előlről kezdődik az első lépéstől. Mindezt olyan gyakran ismétlik, ahányszor az szükséges a lencse desing tökéletesítéséhez.

Az Essilor rövid története

Az Essilor története a 20. század elejére nyúlik vissza, amikor a francia optikai piacot 2 meghatározó jelentőségű, szerte a világon domináns optikai nagyvállalat uralta: az ESSEL és a SILOR.

Az 1800-as években is már létező vállalatok több évtizeden áttartó versengése után úgy döntöttek, egymást kiegészítve, egyesítik felbecsülhetetlen értékű tapasztalataikat a szemüveglencse gyártás terén, és közös erővel létrehoznak egy erős, versenyképes vállalatot.

Így 1972. január 1-jén a két cég egyesülése révén megalakult az ESSILOR.

Az új vállalat átörökítette azokat a felbecsülhetetlen értékű tapasztalatokat, melyek elődei munkássága révén forradalmi újdonságnak számítottak az optika területén.

- A SILOR kifejlesztette az első műanyag alapanyagú szemüveglencsét: ORMA (1959)

- Az ESSEL kifejlesztette az első multifokális (progresszív) lencsét: VARILUX (1959)

Így jött létre a világ első műanyag multifokális lencséje a Varilux Orma, amely látható választóvonal nélkül biztosított éles képet minden távolságra. A márka sikere azóta is töretlen, több, mint 50 éve birtokolja a világ első számú, legtöbbet eladott multifokális lencséje címet. 10 évvel a cég megalakulása után, alig volt elmondható a világ bármely pontjáról, hogy az Essilor ne jutott volna el oda. A ’80-as évek végére az Essilor a Világ vezető szemüveglencse gyártó vállalatává nőtte ki magát. A magas minőségi színvonalat képviselő Essilor termékeket szívesen vásárolták a vevők, hiszen egyedi igényeikre egyedi megoldásokat kaphattak. Ma az Essilor 5 kontinensen biztosítja az alábbi márkanévvel ellátott lencsék széles választékát: Varilux, Crizal és Essilor - a miópia, hyperometrópia, presbyopia és az asztigmatizmus okozta látásproblémák korrekciójához.

Blog